Amze

Direktlänk till inlägg 23 april 2011

Mobbning

Av amze - 23 april 2011 13:47

När jag var liten och folk inte tyckte om mig och dem mobbade mig, så sa jag aldrig till utan lät dem göra vad dem ville och dem fick mig att må som skit. Men nu när jag väl säger till är jag the bad guy! Det är ju bara skitsnack!


Och sen om man väl frågar vad dem vad dem tycker är mobbning ja då börjar dem hålla på och säga att det man själv gör är fel? Jag tar det som ett svar!

Tycker du det är rätt med mobbning?

- Ja!


Det är ju det dem säger! Istället för att börja hålla på och lägga till en massa annat skit för att inte svara på frågan kan dem ju lika gärna bara svara på den.

Fast sen är dem med i FRIENDS på skolan (FRIENDS är emot mobbning) det är ju för fan sjukt! Mobbare med i en grupp emot mobbning? det är ju bara skrattretande


Jag tycker att mobbning är fel, speciellt när dem inte har en anledning till att mobba en. Det jag är utsatt för, när jag säger till och mina vänner stöttar mig så börjar dem säga att den som mobbar mig också har känslor och kanske mår dåligt. Ja säkert! Tydligen har jag gjort något mot henne som fått henne att må dåligt och börja mobba mig. Men när jag frågar vad jag gjort vill hon inte säga det, jag tar det som att hon bara vill ha en anledning att mobba mig när hon inte har det. Men ja, det finns idioter överallt!

 
 
Björn Hultman

Björn Hultman

28 april 2011 18:30

Friends har fått kritik av skolverket, det är inte så bra som man tror att de är. Valet av kamratstödjare sker enligt hur populär man är och dom som blir stödjare är sällan villiga att hjälpa andra, dessutom tar eleverna för stort ansvar.

Anledningen till att din mobbare säger att den inte mobbar, det är att man sällan själv anser sig vara en mobbare, man varken vågar eller vill inse att man är det. Man säger att mobbning är okej när man inte ingriper, säger ifrån eller går till vuxen om man ser någon bli utsatt.

Jag föreläser ute i skolor om ämnet och även bloggar om det. Jag möter många utsatta och nästan alla blir ifrågasatta dvs, man tror inte på att de är utsatta.

http://blogg.aftonbladet.se/mobbning

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av amze - 5 augusti 2011 16:34

Ibland får jag bara lust att gå och lägga mig på en äng och bara slippa alla bekymmer, alla dåliga dagar, ALLT! Men när jag väl går ut på en promenad eller bara går ut och gör det som alltid verkat så härligt och avslappnande. Ja då blir jag uttråcka...

Av amze - 3 juli 2011 23:06

Hjälp mig att vinna, rösta på min klänning här!

Av amze - 29 maj 2011 21:43

   Har ni någonsin varit med om att ni ska ta en bild till ett CV eller nåt annat seriöst, och så tar ni den själv i spegeln eller nåt och försöker se bra och seriös ut. Men så blir det en fjortisbild?   Det hände mig ikväll, min tanke var: Så de...

Av amze - 3 maj 2011 09:42


Vi ska skriva ett powerpoint arbete som ska vara skolrelaterat MEN! jag har no inspiration till det! Först skulle jag skriva om mobbning men nu orkar jag inte det, så jag tänkte skriva om olika stilar i skolan, typ hur esteter klär sig och beter sig,...

Av amze - 1 maj 2011 13:28

Åhh vilken underbar valborg det var! Jag och Jessica åkte in till Malmö för att träffa mina kompisar, men när vi kom dit sprang dem runt lite överallt så vi satte oss hos några andra som vi sen spenderade resten av kvällen med, så jävla kul vi hade! ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du bäst om på sommaren?
 Bada
 Sola
 Äta glass
 Resa
 Campa
 Vara ute hela tiden
 Värmen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksräknare

Besöksstatistik

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards